Bedste undervisningssekvenser fra ✨virtuel undervisning✨

 

Bedste undervisningssekvenser fra virtuel undervisning

Er du også efterhånden ved at være godt træt af virtuelundervisning?:'( Som du nok kan forestille dig, er du ikke den eneste. Mens vi er tvunget til at sidde alene bag skærmen, har vi på Gymnavisen fået jer til at sende de fordele og sjove moments der (trods alt) er, ved at virtuel undervisning. Læs med for en corona-humør-booster:P


Man kan spise når man har naturfag!

 

Jeg kan godt lide, at der er mere fokus på trivsel med klassens time og trivselssamtale.

 

   I religion skulle vi på Hajj (pilgrimsrejse) i vores have. Vi skulle bl.a. finde hellige steder og stene djævlen - og det bedste af det hele - vi skulle afslutte vores tur med en snack, haps:))

 

 De sekvenser hvor eleverne har kamera tændt og smiler, så man føler, at der stadig er en mening med det hele.
Hilsen en lærer :-)

 

Max inddrager elevernes navne i matematikafleveringerne og får det til at handle om os (1.z)
Det er sjovere at regne på, hvor meget én fra klassen har lånt af penge, og hvorfor de fx. er endt i luksusfælden, end at regne med tilfældige andre navne.
Max er god til at gøre opgaver mere interessante, men med det samme indhold

 

6.   I en samfundsfagstime med Rune i 1.m, endte vi næsten alle med at sidde med solbriller på - grunden er uvis, og Rune flexede sine Ray Bans.

 

 Selfie-rum er en klar vinder herfra! Man skal løbe rundt i sit hus og tage nogle selfies med nogle forskellige ting. Det er super sjovt, og man kan sagtens presse reel undervisning ind i det!

 

 Bjørn der har et billede af sig selv som baggrund i teamsmøderne

 

Mette Stær har været en fantastisk lærer under virtuel undervisning (selvfølgelig også ved fysisk undervisning). Hun sørger for at fortælle os, hvor gode hun synes vi er, og giver os rum til at lave aktiviteter, som vi gerne selv vil lave. Hun strækker ud med os i et par minutter for at sikre sig, vi ikke er alt for anspændte. Mette er generelt en solstråle!

 

 TORBEN LEHN ER MIN GUD!!

 

    Det absolut fedeste er, når man bliver sendt til gruppearbejde, og man bliver hurtigt færdig, så man har tid til at hyggesnakke med ens klassekammerater.

 

Min biologilærer Lisbeth Christensen fik os til at lave DNA-strenge ud af slik i et biologimodul. Det var fedt at man kunne lære om baseparringsprincippet samtidig med at man kunne spise slik ;)

 

 

 

 

Kommentarer