SIDSTE NYT!

Sidste nyt fra 1.g

Nye venner, nye klasser, nye lærere opleves lige nu igen af 1.g klasserne. For bare 3 måneder siden stod de samme situation. Grundforløbet nåede sin ende, og G-klasserne blev opløst til studieretningsklasser. Alt dette sker i 1.g’ernes hoveder lige nu.

De første eksaminer er lige afsluttet forhåbentlig med tilfredse og lettede elever. Men spoler vi tiden tilbage til forberedelsen til disse eksaminer, var oplevelsen af dem forskellig. Nogle har prøvet det før, andre har ikke. Vi har talt med Mads Priergaard fra 1v, tidligere G4, som kommer direkte fra 9. klasse. Han siger: ”Det er da spændende. Jeg har aldrig prøvet en rigtig eksamen før – jeg er coronabarn.”

Han er langt fra den eneste, som ikke har prøvet en eksamen før pga. coronavirus, så spændingen eller nervøsiteten har været høj hos flere elever.

 

De overståede eksaminer blev også et punktum for grundforløbet for disse 1.g elever. Nu er de nye klasse, hvor de skal lære nye klassekammerater og lærere at kende. Mads siger om dette: ”På en måde er det ærgerligt, fordi man har fundet sig godt tilrette og sådan med ens G-klasse, men det skal nok blive fint.” 

 

I 1.g er de i gang med at finde sig til rette i studiemiljøet på Vordingborg Gymnasie, og alt i alt har det vist været en god start for 1.g.

 

 

Sidste nyt fra 2.g

Jeg har ramt året som alle frygter, 2G. Jeg er længe blevet fortalt hvordan 2G ville være det hårdeste og sværeste år, og jeg kan ikke benægte det endnu. Jeg er ramt af afleveringsfrister, tunge bøger og nye fag. 

Normalt ville vi søge til de sociale arrangementer som musik-banko, fredags café og sportskonkurrence, hvilket vi alle burde vide ikke længere er muligt. Jeg er i stedet begyndt at søge til ”netflix-party” og gåture med mine venner. 2G er hårdt, men jeg er sikker på vi kommer igennem det.



 

Sidste nyt fra teaterkoncert

Som I nok allerede ved, er teaterkoncerten desværre udskudt pga. corona. 

 

Kommentarer